Job 14 van 22


Report this listing

Solliciteren



Medewerker Burgerzaken


Functie

Grensarbeid zoekt voor de gemeente Sittard-Geleen een Medewerker Burgerzaken. Op zoek naar een afwisselende functie, waarin je jouw affiniteit met juridische zaken goed kwijt kunt, én die jou flexibiliteit biedt om werk en privé goed te combineren? Dan ben je bij ons aan het juiste adres.

Als medewerker Burgerzaken bij de gemeente Sittard-Geleen ben je de ene dag druk met het beantwoorden van vragen van inwoners en collega’s via de telefoon, e-mail of persoonlijk aan de balie. De volgende dag beoordeel je naturalisatie- en optieverzoeken en bereid je besluiten en verweerschriften voor. Je vindt het leuk om als kartrekker te fungeren waarbij je als informeel leider initieert, aanjaagt en zaken in gang zet.

Wat wordt jouw uitdaging?

Samen met 50 collega’s uit het team Klant Contact Centrum en Burgerzaken werk je aan een optimale kwaliteit van dienstverlening voor onze inwoners binnen het vakgebied burgerzaken. Als medewerker Burgerzaken doe je dat o.a. door:

  • het afhandelen van een groot aantal diensten op het gebied van de burgerlijke stand en het Nederlanderschap
  • het verifiëren van identiteiten en het bewaken van de betrouwbaarheid van de Basisregistratie Personen (BRP)
  • te fungeren als aanspreekpunt en vraagbaak voor klanten en collega’s van de frontoffice
  • het beoordelen van naturalisatie- en optieverzoeken
  • je bevindingen te delen met de inwoner en waar nodig slecht nieuwsgesprekken te houden
  • het zelfstandig voorbereiden van besluiten en verweerschriften.

Werken bij onze gemeente

Wij werken samen voor Sittard-Geleen! Elke dag werken we met ruim 1000 collega’s vanuit 24 teams en 6 locaties aan een nog mooier Sittard-Geleen. Een nog mooier Sittard-Geleen om te wonen, te ondernemen en te bezoeken.

Als medewerker Burgerzaken versterk je ons team Klant Contact Centrum en Burgerzaken. Vanuit onze de stadswinkel in Geleen zorgen we voor een inwonergericht publieke dienstverlening en zorgen we ervoor dat onze inwoners prettig kunnen wonen en leven in de gemeente Sittard-Geleen. Of het nu gaat om het aanvragen van een paspoort, de aangifte van een geboorte of de vestiging in onze gemeente: samen met 50 collega’s maken wij dit mogelijk.

Wij zijn een team met een groot hart voor dienstverlening en rechtvaardigheid. Dit doen we in een open sfeer waarin we hard samenwerken maar waar ook gezelligheid en collegialiteit hoog in het vaandel staan.

Jouw profiel

at breng je mee?

We zijn benieuwd naar jouw verhaal en unieke talenten. Daarbij is het voor deze functie van medewerker Burgerzaken sowieso belangrijk dat je jouw werk goed kunt plannen en organiseren, moed en durf hebt om richting te geven, dat je proactief bent en goed kunt samenwerken. Daarnaast beschik je over:

  • minimaal een HBO denk- en werkniveau (bij voorkeur juridisch)
  • enige (werk)ervaring in een soortgelijke functie is een pluspunt
  • een recent behaalde opleiding Burgerzaken (nieuwe structuur) is een pluspunt
  • de bereidheid om opleidingen op het vakgebied te volgen.

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.

  • Administratieve dossiers samenstellen
    Gegevens, de actualisatie van gegevens, terugzendingen of aanmaningen controleren
  • Personen onthalen en hun vraag identificeren
  • Telefonische oproepen aannemen
    Doorverbinden naar de gevraagde gesprekspartners
    Een boodschap noteren
  • Documenten coderen, klasseren en archiveren

Aanbod

Hoe maken wij jou blij?

Kies jij voor Sittard-Geleen? Dan..

• kom je terecht in een informele en open werkcultuur.

• ontdek je dat een gemeente helemaal niet hiërarchisch hoeft te zijn. Wij houden namelijk van korte lijnen.

• kies je voor vertrouwen en ruimte voor eigen initiatief.

• ontdek je onze ruimte opleidingsmogelijkheden.

Loon tss 3014 - 4244€

En uiteraard bieden wij jou een goed pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Om te beginnen een salaris van maximaal tot € 4.244,- bruto per maand (schaal 8). Afhankelijk van opleiding en werkervaring kan er gestart worden in de aanloopschaal.

Naast je salaris krijg je een Individueel Keuze Budget (IKB). Het IKB is 17,05% van je salaris en is opgebouwd uit je vakantiegeld, een eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof. Dit budget kun je naar wens (maandelijks) laten uitbetalen voor meer salaris. Of je kunt het op een andere manier besteden. Bijvoorbeeld door het kopen van extra verlof, een fiets of een parkeervergunning. Ook kun je opleidingskosten of vakbondscontributie via het IKB betalen, je reiskosten fiscaal uitruilen en meer.

Ter info voor de Belgische sollicitanten: Over het algemeen is de loonbelasting in Nederland lager waardoor een Nederlands nettoloon, afhankelijk van de gezinssituatie, vaak hoger is dan in België. Je kunt als werkzoekende bij onze partners terecht ( ) voor gratis basisinformatie over het wonen en werken aan de andere kant van de grens. Het gaat dan vooral over sociale zekerheid, belastingen en arbeidsrecht.

Afspraak inboeken?

Solliciteren

Timo Hesemans
+31 6 50203286
maastricht@grensarbeid.eu

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht